Pages

Nuffnang

Tuesday, June 5, 2012

BUTTER COOKIES

Assalamualaikum..

Hari ni 15 rejab 1433H,  sekejap je dh pertengahn bulan rejab, cepat betul masa berlalu kan!  24 jam dalam sehari bukan satu te,mpoh yg panjang dan beruntunglah org2 yg bijak menguruskan masanya..
Butter Cookies ni buat sempena hari guru tempohari, baru hari ni sempat update..:)

BUTTER COOKIES
RESEPI : Sofea@after6am


BAHAN-BAHAN:

250  gm butter
150 gm gula icing
1 biji telur
1/2 sk butter oil @ esen vanila
50 gm tepung jagung
350 gm tepung red rose ( cookies flour)

CARA :

1. Pukul butter, gula, butter oil dan telur hingga sebati. Tak perlu pukul terlalu lama spt buat kek, nanti biskut kembang.
2. kemudian masukkan tepung jagung dan cookies flour sedikit2 dan gaul hingga sebati. Tambah tepung jika adunan    lembik.
3. Masukkan adunan ke dlm piping bag dgn nozzle bintang dan paipkan mengikut bentuk yg anda sukai.
Bakar pada suhu 160'c - 20 minit @ sehingga masak.


Sesuai utk minum petang, cookies utk hari raya, door gift etc..

4 comments:

  1. Salam Sofea...
    hmmm sedap2 hehehe mcm terasa dh nak raya dah nie :)hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam mama hawa..leh try buat raya nanti k!

      Delete
  2. salam kenal...hmmm sedap tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal Wanie, sama lak dgn nama my doter, t.ksih sudi singgah sini! :)

      Delete