Pages

Nuffnang

Monday, May 7, 2012

BERSUA KEMBALI...

Assalamualaikum..

  Salam ceria di pagi Isnin yg mendamaikan,  Selamat Bertemu kembali setelah sekian lama menyepi, didoakan semoga teman2 berada dlm keadaan sihat disamping keluarga tersayang serta dpt menjalankan tugas2 yg diamanahkan kpd kita dengan sempurna..sesibuk mana pn kita luangkan sedikit masa utk suami yg dicintai, anak2 yg perlukan kasih sayang dan perhatian jua tidak mengabaikan tanggungjawab kita sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini..

Alhamdulillah, semakin hari semakin sihat , mungkin ramai yg tertanya2 mengapa sepi tanpa berita dan lama x update blog, sebenarnya pada 29 februari 2012 yg lalu akak diberi sedikit ujian dari Allah di mana terpaksa menjalani satu pembedahan, memandangkan pembedahan tersebut pembedahan major akak perlu berehat dan x boleh membuat kerja2 berat supaya cepat sembuh, Terima kasih pada suami tercinta yg sentiasa disisi semasa terlantar sakit, anak2 tersayang yg memahami penderitaan yg dihadapi, emak yg byk membantu serta kawan2 yg  mendoakan, memberi nasihat dan sokongan agar kuat & tabah menghadapi ujian dari Allah.

 

2 bulan berlalu..Syukur pada Alllah kini dapat menjalani hidup dan menajalankan tugas dan tanggungjawab seperti biasa..Sesungguhnya, Ujian yg datang tandanya Allah sayangkan kita. oleh itu, ambillah masa untuk menilai diri dan meningkatkan ketaqwaan kita kepada Allah dalam apa jua yg kita lakukan. Lakukanlah utk mencari redha Allah. Fikir dgn positif bahawa setiap dugaan dtg dari Allah dan pasti ada hikmah yg tersendiri..Allah tidak akan menzalimi hambaNya dengan memberikan ujian2 yg melebihi tahap kemampuan kita..

Imej from google..Tq

6 comments:

  1. Alhamdulillah.. Ada juga saya tdengar kak pia operate.. Dan saya doakan akk diberikan kesihatan yg baik dan kembali ceergas sediakala :-). Welcome back kak

    ReplyDelete
  2. semoga kak fea semakin pulih dari pembedahan tu yer... ngeri bila tgk gambar dlm dewan bedah tu.. dah 3 kali juga laluinya sendiri dengan kes berbeza.. serik rasanya..

    slmt berblog semula kak.. tp jgn berkuat lagi kak.. 2 bulan belum betul2 baik lagi luka sebelah dlm tu kan... moga cepat semboh..

    ReplyDelete
  3. salam kenal, kak. 1st tme tinggal jejak kat sini.patutla lama tengok sepi je dapur akak. harap akak dh sihat ye. slalu jenguk n tgk respi2 yg best, cuma segan nk tego hehe

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum kak Sofea, maaflah saya tak tau cerita akak operate..hari ni baru tau. patutla lama tak nampak akak online. Harap akak bertambah sihat yer...sama-sama kita doakan. insyaAllah.take care:)

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..akk dh sihat..:D

    ReplyDelete