Pages

Nuffnang

Friday, October 21, 2011

ROTI JALA & KARI AYAM

Assalamualaikum...Fuhhh, dh seminggu x update blog..bukan pasai apa..intenet buat hal, Alhamdulillah, semalam dan pagi ni nampak dh ok..roti jala ni entah yg keberapa kali buat pun x tau la..jika tgk entry yg lepas2 dh byk kali menayang roti jala, akak buat roti jala ni sbb masak  kari ayam utk lunch..pas tu utk minum petang buat le roti jala..boleh cicah dgn kari ayam tadi...harap2 korang x jemu tgk akak asyik menyang menu ulangan je ok.

RESEPI ROTI JALA
Sumber : Ratna @ CikBawang & Ummizaihadi-homesweethome
By : Sofea@after6am

BAHAN-BAHAN

3 cawan tepung gandum
3 cawan air
1 biji telur
1/2 st garam
beberapa titik pewrna kuning


Cara:
Masukkan semua bahan dalam blender dan belnd hingga sebati.
Perap aduanan tepung tadi selama 1/2 jam.
Panaskan kuali leper @ kuali non stick dgn api  sederhana.
Jika menggunakan kuali leper biasa sapukan sedikit minyak masak di permukaan kuali.
Tibar/ kirai adunan atas kuali.
Biarkan roti jala masak dan bolehlah diangkat.
Gulung @ lipat mengikut citarasa masing2.



4 comments:

  1. eh..eh tangan sape yg buat bentuk love tu? hehhehe...dalam diam2 menjala2 rupanya kak pia....kekekke..senang la resepi ni tak yah letak susu.lain kali bleh cuba..:)

    ReplyDelete
  2. saya kalo menjala semacam je kejang tgn...lenguh nak prabihkan..hehe..makan jap je kan..

    ReplyDelete
  3. amboi sempat lagi menjala ye..memanglah penat tapi hasilnya...best2

    ReplyDelete
  4. wah banyak juga ye hasil menjala...memang mantap...

    ReplyDelete