Pages

Nuffnang

Wednesday, April 20, 2011

SUP SAYUR PETOLA

Assalamualaikum....sayur yg teramat mudah nak buat, campak2 je dalam periuk dah siap! suka sgt sayur ni, kuah tu  kasi banyak, sambil mkn sambil hirup kuah..selain petola, sesuai juga utk labu air, sawi, kobis...apa daun sekentut??...x tau boleh ke tak daun tu buat sup sayur...cuba la dulu jadi ke x..:-)




SUP SAYUR PETOLA
BY:  Sofea@after6am

1 biji petola
2 ulas bawang putih~ cincang halus
udang dan sotong~letak la byk mana pun
1/4 batang carrot~ hiris nipis & buat bentuk love :)
1 bungkus kecil su un ~ rendam hingga lembut
cili merah
air secukupnya
garam & gula

Cara:
1.Buang kulit petola dan potong la ikut suka..kalau malas nak potong pun x pa tapi pandai2 lah korang jawab dgn en hb masa menghidang nanti...
2. Panaskan sedikit minyak tumis bawang putih hingga kuning, masukkan petola, carrot dan sedikit air.
3. Bila mendidih masukkan udang , sotong, su un, garam & gula. Tambahkan air lagi jika nak kuah banyak.
4. Akhir sekali masukkan cili merah dan siapppp!

No comments:

Post a Comment